De laatste dag! - Reisverslag uit Thayer, Verenigde Staten van GiemeninekenaarSantiago - WaarBenJij.nu De laatste dag! - Reisverslag uit Thayer, Verenigde Staten van GiemeninekenaarSantiago - WaarBenJij.nu

De laatste dag!

Door: Giem en Ineke

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, Thayer

Beste mensen,
Afgelopen zaterdag zijn wij gestopt met onze Santiagoreis. Zoals jullie al konden lezen waren de weersomstandigheden nogal bar. De wind heeft ons echt de das omgedaan. Windkracht 6 leek het ons wel en dat in open velden en de eerste klimmen erbij... en het vooruitzicht dat dit nog maar het begin is qua klimmen. We hebben er ons een beetje op verkeken. De moeheid sloeg behoorlijk toe en het zag er niet naar uit dat het snel anders zou worden.
Onze zoon Philip heeft ons opgehaald en onze dochter Esther bleek samen met Marcel op dat moment onderweg te zijn naar ons om ons te verrassen omdat ze niet bij het uitzwaaien konden zijn. Gelukkig zijn we elkaar niet misgelopen. Wat een toeval en wat een verrassing!
We hebben in 1 week toch nog 525 km gefietst en ook erg genoten van de landschappen, de bijzondere ontmoetingen en de leuke chambres d'Hotes.
Geen spijt dus. We hoeven nooit te zeggen: hadden we maar en we weten nu ook hoe zwaar de tocht kan zijn.

We willen iedereen bedanken voor alle ondersteuning en belangstelling en voor degene die onderweg zijn of nog onderweg gaan (Ad en Rolien en Ad Tuijtelaars) heel veel succes èn plezier en we blijven jullie volgen.

Nogmaals dank en tot ziens, mails of horens.

Giem en Ineke

• 12 Mei 2014 - 10:48

Dé:

lieve Ineke en Giem,

welkom thuis ! ik vind het toch ontzettend knap dat jullie over de 500 km hebben gefietst, zeker als je deze weersomstandigheden moet trotseren. Nu lekker even bijkomen en na genieten van jullie avontuur.
    Hopelijk tot gauw op de sportschool.
    Dikke knuffel van mij xxxxxxxxx

• 12 Mei 2014 - 11:07

Mirjam En Theo:

wij hadden met steeds stijgende bewondering jullie verslagen gelezen en gedacht: dat zijn nog eens doorzetters !!! Met dat weer, dat uitzoeken van alles en met je lijf dat op een gegeven moment krachtig laat weten wat je er steeds van vraagt: petje af !! Jammer van de ene kant dus dat jullie hebben moeten afbreken, maar van de andere kant lijkt het ons een wijs besluit als je je realiseert wat er nog voor je ligt aan beproevingen.
    Wij vinden het geweldig goed dat jullie het geprobeerd hebben en zo ver gekomen zijn. Hulde dus.
    Zoals jullie misschien nog weten gaan wij over 2 1/2 week naar Engeland voor een huizenruil en citytrip naar Londen. Het zou heel leuk zijn jullie daarna nog eens uitgebreid te horen over jullie grote avontuur !
    Liefs van Mirjam en Theo

• 12 Mei 2014 - 11:21

Martin En Marion (Hank):

Hoi Giem en Ineke,
    Ook deze keuze getuigd van moed! Groeten M&M

• 12 Mei 2014 - 11:31

Aad En Wout Verbaan:

Hallo Ineke en Giem,
    Jammer dat de weersomstandigheden zo slecht waren, dat jullie min of meer gedwongen werden om niet verder te gaan. Wij blijven het toch moedig vinden dat jullie aan deze tocht begonnen zijn.
    Het is heel verstandig geweest, dat jullie het besluit genomen hebben om niet verder te gaan.
    Wanneer wij elkaar weer zien, horen wij wel meer over jullie ervaringen.
    Zoals jullie al weten gaan wij 27 mei naar de camping in Dongen, maar wanneer het weer zo slecht blijft, weten wij nog niet wat wij doen.

Groetjes,
    Aad en Wout

• 12 Mei 2014 - 11:50

Els Smetsers:

Dag Ineke en Giem,
    Een gezonde beslissing hebben jullie vast en zeker genomen.
    Vandaag jullie bericht gelezen. Kreeg in eerste instantie een rilling door mijn lijf.
    Het was natuurlijk afmattend met het slechte weer.
    Ik vind het hééééél sneu!
    Fijn dat jullie weer opgehaald zijn door de kinderen en...tòch een ervaring rijker.

Vooral 'warme' groet van Els uit den Bels

• 12 Mei 2014 - 12:03

Mieke:

Hallo Ineke en Chiem,

Heel sneu maar heel verstandig dat jullie gestopt zijn. Ik vond het al heel knap dat jullie het weer trotseerden. Maar nu weer lekker thuis met een bijzondere ervaring die niemand jullie afneemt.

Groetjes Mieke

• 12 Mei 2014 - 12:14

Marianne En Ton:

Hallo Ineke en Giem
    Het was een moedig besluit om te gaan,maar zeker ook een moedig besluit om te stoppen.
    We kunnen alleen maar respect hebben. nu lekker van alles (na)genieten thuis.
    Lieve groet Marianne en Ton

• 12 Mei 2014 - 14:58

Hennie En Hans :

Hi Ineke en Giem,

Wij zijn heel erg geschrokken van jullie en Paul's bericht, ik had gehoord vrienden dat het behoorlijk slecht was onder Cambray, het
    is een eindeloos landschap, want ik heb het heel vaak met de auto gereden.
    Het zag er zo mooi uit en was erg jaloers toen wij jullie uitzwaaiden in de Oosterhoutse polder, weer een ervaring rijker maar dat neemt niet weg dat er nog zoveel mooie gelegenheden zijn in Nederland om te fietsen, raadpleeg Hennie want die heeft veel fietstocht ervaring met Frans, zusters en vriendinnen.
    Wij komen jullie gauw bezoeken.
    Lieve grieten van Hennie en Hans

• 12 Mei 2014 - 17:13

Regina:

hallo Ineke en Giem.
    nooit spijt hebben. het was een behoorlijke uitdaging die jullie aan zijn gedurfd.
    knap om het aan te gaan en knap om eerlijk naar jezelf te kunnen zijn.
    wat mooi dat jullie genoten hebben van al hetgeen het jullie bracht onderweg.
    veel foto's? die komen we graag zien.
    dikke kus voor jullie samen en rust even lekker uit.

• 12 Mei 2014 - 20:10

Ad Tuijtelaars:

Hoi Giem en Ineke,

De barre weersomstandigheden hebben jullie de das omgedaan. Vooral de wind is op deze tocht met zijn open stukken landschap en verraderlijke klimmetjes een niet te onderschatten factor. Vorig jaar had ik in het begin ook veel regen, maar geen wind. En dat scheelt nogal. Op de fiets is de wind je grootste tegenstander.
    Jullie hebben een wijs en moedig besluit genomen en naar je lichaam geluisterd.
    Jammer dat jullie zulk slecht weer hadden.
    Maar jullie kunnen terugzien op de mooie momenten en ontmoetingen op jullie reis. Een ervaring rijker en nu maar even uitrusten en nagenieten van jullie avontuur.
    Gr. Ad

• 13 Mei 2014 - 07:22

Leida Van Andel:

Hallo Ineke en Giem,
    Dat laatste stuk was afzien!!!! Toch maar gedaan, he! Jullie mogen hoe dan ook nu al hartstikke trots zijn op jezelf, maar het zou me niet verbazen als jullie het ooit nog eens gaan proberen.
    Tot gauw en stevige knuffel van Leida.