1ste en 2de dag - Reisverslag uit Goudswaard, Nederland van GiemeninekenaarSantiago - WaarBenJij.nu 1ste en 2de dag - Reisverslag uit Goudswaard, Nederland van GiemeninekenaarSantiago - WaarBenJij.nu

1ste en 2de dag

Door: Giem en Ineke

04 Mei 2014 | Nederland, Goudswaard

Zaterdagochtend was een grote verrassing. Het huis versierd door Ben en Diny en de halve straat stond vol mensen die ons uit kwamen zwaaien: Femke en Mbé en Sophie. Hennie en Hans, Hannie Speetjens, Ad en Hannie Joore ipv de andere buren, Tineke en Menna, Lex en Carola, Kim en de kinderen, Fam. Landa en niet te vergeten onze eigen kinders: Philip, Edith, Isabel , Teun en Carolien. Het was hartverwarmend.
Ik vergat nog even mijn portemonnee en paspoorten maar kwam daar gelukkig na 2 km al achter. Haha.
Herman stond ons op te wachten in de Oosterhoutse polder om met ons mee te rijden tot aan de eerste grenspaal bij Galder waar Paul en Riedi weer wachtten om ons uit te zwaaien. Ook Hans was er. Hans en Paul vertrekken over 2 weken naar Santiago.
Lieve mensen, allemaal bedankt. We hebben er van genoten.
We zijn er nu al achter dat als je zo'n tocht gaat doen dat je van alles meemaakt. Toen we net door het Valkenberg waren en de St.Annastraat inreden kwam een vrouw op een soort vouwfiets ons achter a. Ik hoorde iets over een stempel en dacht, die zal ook wel in Santiago geweest zijn maar ik had even geen zin om te stoppen omdat we onderweg waren naar Paul en Riedi en wij toch al laat waren. Even later: moet ik jullie nou klemrijden? Bleek het Maria van het Begijnhof te zijn die stempels zet in je credencial. Ze was op weg om boodschappen te doen en zag ons, dus wij mee terug naar het Begijnhof. Toch wel heel erg leuk natuurlijk.

We hebben heel lekker weer gehad, wind mee en zelfs de gps doet het!!! We zijn met het boekje erbij niet één keer verkeerd gereden. Heel mooi onderweg ook. Het stuk langs de Mark natuurlijk. De eerste koffieshop in Rijckevorsel in een echt Belgisch staminee waar ouwe mannen zitten te kaarten etc.
Toen naar ons eerste overnachtingsadres in Zoersel bij Vrienden op de Fiets bij Ingrid. Zij heeft een leuk huis met een parkachtige tuin en had eigenlijk geen plaats meer, er waren al vier zussen uit Nederland. Ze had nog wel een prieel in de tuin. Geweldig. Wel een beetje fris en buiten de wc maar het was heel speciaal. Uit eten gegaan bij Den Boer van Zoersel en daar een heel verslag gemaakt voor mijn blog. Toen ik probeerde er foto's bij te doen was mijn verslag verdwenen dus nu ben ik alles opnieuw aan het doen terwijl allebei bijna zitten te slapen (22.45) wat wil je, de hele dag buiten en in beweging.

Vandaag welgemoed op weg naar Londerzeel waar we onze tweede overnachting zouden hebben.
We wisten al dat de brug over het Albertkanaal weg was en dat er een omleiding was (staat in de aanvullingen Paul). Wij dus kijken hoe dan verder. Een toevallige wielrenner adviseerde een andere mooie route te nemen. Naar links en dan verderop gewoon de volgende brug pakken he... Dat pakte dus nog al anders uit. Even de weg vragen bij het benzinestation. Daar stonden man te tanken en die kon ons precies vertellen hoe we verder moesten. Toen hij hoorde dat we naar Santiago gaan raakte hij helemaal begeesterd. Kom een kop koffie drinken bij mij thuis... Dat deden we toch maar niet, al zoveel tijd verloren. Halverwege het stuk dat hij ons uitgelegd had kwam hij ons tegemoet en vroeg nogmaals of we meegingen naar zijn huis, zijn vrouw zou het ook zo leuk vinden en een broodje moesten we toch eten nietwaar? We konden gewoon niet weigeren, hij vond het zo leuk. Nou, we hebben bij Dirk en Yen buiten vorstelijk zitten lunchen en voelden ons zo thuis. Bleken ze een boot in Drimmelen te hebben liggen dus die komen zeker morgens bij ons langs en gaan zelf ook nog wel een keer naar Compostela.
In Lier hebben we weer een stempel bemachtigd van de Jacobskapel en in Mechelen in de St.Rombouts Kathedraal, prachtige kerk overigens en iedereen heeft weer een verhaal. Op ons gemak op de Markt in Mechelen buiten een pilsje gedronken want we hoefden nog maar 15 km. naar Londerzeel. Relaxt hoor.
Ook hier weer ontzettend aardige mensen, Luc en Monique. Een hele kamer en badkamer voor onszelf.
We houden jullie op de hoogte.

• 05 Mei 2014 - 00:43

Es & Mars:

Hoi mam, pap, klinkt goed jullie reisverslag tot nu toe! Leuk al die ontmoetingen onderweg en fijn dat het weer zo meezit. Houd dat erin! Wij hebben vandaag ook 'n heel stuk gefietst en gewandeld op Schier (haalt het niet bij jullie natuurlijk...) Hier was het vandaag ook grotendeels zonnig ondanks de grijze weersverwachting. Prachtig dat brede strand hier.
    Erg leuk om jullie fietsavontuur zo te volgen; tot het volgende verslag.
    Veel liefs,
    Es & Mars

• 05 Mei 2014 - 01:30

Martin:

Jullie hebben een goede start gemaakt. Gelijk ook al leuke dingen beleefd.
    Ik kon er helaas niet bij zijn bij het uitzwaaien. Het was zonder mij ook wel druk genoeg. Wel goed opletten he in het vervolg, je mag geen stempels missen.

• 05 Mei 2014 - 07:41

Ad Tuijtelaars:

Hartverwarmend, zoveel spontane belangstelling bij jullie vertrek en onderweg.
    Mooi om te lezen dat jullie nu al onderweg genieten van de omgeving, de natuur en de mensen die je tegenkomt.
    Het viel me op, dat jullie zo relaxt waren, toen ik jullie ontmoette langs de Mark bij de grens. Zo hoort het ook en kun je genieten van je tocht.
    Jullie zijn op de goede weg: de camino!

• 05 Mei 2014 - 08:38

Mieke Plasmans:

Wat leuk jullie reisverslag. En wat een enthousiasme. En jullie zien veel en ontmoeten leuke mensen.
    De eerste keer was ik jullie verslag meteen kwijt maar deze is prima ontvangen.

Geniet van alles en tot een volgende keer

Groetjes Mieke

• 05 Mei 2014 - 08:58

Lex &Carola:

Zo we kunnen lezen een geweldig begin van jullie avontuur!! En wat gezellig dat we dit op afstand toch enigszins kunnen mee beleven.Wat een speciale mensen je dan toch al ontmoet. Veel fiets plezier en tot mails.
    Groetjes LEX & CAROLA

• 05 Mei 2014 - 09:34

Ans:

Hoi Ineke en Giem,
    Wat een geweldige start.
    Ik krijg zo ook zin om dat te doen. Maar wie weet , eerst jullie de tocht maar eens volbrengen.
    ik vind je verslag heel erg mooi en kijk er naar uit.

Ga direct met de twee oudste kleinkinderen Mare en Siebe in een trekhut bij Arnhem bivakeren. Ook veel zin in.
    Groetjes Ans

• 05 Mei 2014 - 13:32

Dé:

Hoi Lieve Ineke en Giem

wat een heerlijke reisverhalen,....nu al . een en al avontuur.
    Ik ben super trots op je Ineke.

veel voorspoed en voorzichtig met je nek.
    ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.

dikke knuffel uit Hank xxxx Dé

• 05 Mei 2014 - 15:13

Bets:

wat leuk ineke al die ontmoetingen onderweg
    ik vind het een heel avontuur en vooral voor ineke
    geweldig .
    wens jullie nog heel veel ontmoetingen en veel plezier
    dikke knuffel van mij

• 05 Mei 2014 - 16:13

Leslie:

Liiiieeeeve Ineke en Giem,
    fatastisch, zo klinkt he!!! Wat geweldig he al die mensen ontmoeten en dan zomaar in een tuin bij vreemde mensen belanden om een broodje te eten en je daar nog helemaal thuis voelen ook. Super hoor.
    Geniet van alles wat op jullie fietspad komt.
    ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    dikke klakuszzzzz van ons, Leslie en Erich
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 05 Mei 2014 - 17:47

Corine Van Dinteren:

hoi ineke en giem,
    leuk om te lezen hoe het nu verloopt,
    hoop nog veel te kunnen lezen.
    veel fietsplezier.....
    groetjessss corine

• 05 Mei 2014 - 20:39

Werner En Irma:

Ha fietsende buurtjes,

Wat een mooie verhalen!
    Wat een verrassing dat er zo veel mensen zaterdag zijn gekomen om jullie een warm gedag kwamen zeggen!
    we hebben in de Eifel een klein voorproefje gekregen van de heuvels die jullie in Frankrijk en spanje nog te gaan hebben! Het is de klim zeer waard, als je dan een schitterend dal uitzicht krijgt!

Nog heel veel mooie fietskilometers toegewenst!

Groeten Werner en Irma

• 05 Mei 2014 - 20:42

Annemiek Van Gisbergen:

Ha Ineke en Giem,

Mooi dat jullie zo'n vliegende start hebben gehad. We hebben het vaak over jullie bijzondere avontuur, super dat we door deze blog jullie reis kunnen volgen.
    Geniet straks van het Franse land, bon voyage!
    Liefs,
    Annemiek

• 05 Mei 2014 - 22:33

Lianne:

Hallo Ineke en Giem
    Ik heb jullie blog doorgestuurd gekregen via Annemiek! Ik vind het helemaal leuk om jullie een beetje te kunnen volgen op deze manier. Ik hen bewondering voor jullie hoor, wat een uitdaging! Ben benieuwd naar het vervolg, het klinkt nu al helemaal leuk, bijzonder wat jullie nu al meegemaakt hebben!
    Veel fiets plezier en nog vele bijzondere ontmoetingen!
    Gr lianne

• 06 Mei 2014 - 00:34

Hans Van De Ven:

Dag Ineke en Giem,
    Mooie start van de camino. Dat is wel heel aantrekkelijk, meteen aan het bier in Mechelen! Wij, Paul en Hans, zijn met de laatste voorbereidingen bezig en hopen snel in jullie fietssporen richting het zuiden te treden. Groeten Hans.

• 06 Mei 2014 - 12:43

Erina:

Hoi Ineke en Giem, als ik jullie verhaal lees krijg ik helemaal een soort heimweh, ben nog nooit op de fiets op pad geweest maar ken wel de vrijheid van onderweg zijn en volgen wat op je pad komt. Geweldig. Hartegroet van Erina.

• 07 Mei 2014 - 11:42

Ton En Henk:

Hoi Giem en Ineke

Heel leuk om jullie reis zo te volgen.Fijn te horen, dat je geen kansen verloren laat gaan om onderweg te genieten van alles wat zich voordoet. We blijven jullie volgen. Heel veel plezier en hopelijk goed weer.

Ton en Henk