De eerste stempel - Reisverslag uit Raamsdonksveer, Nederland van GiemeninekenaarSantiago - WaarBenJij.nu De eerste stempel - Reisverslag uit Raamsdonksveer, Nederland van GiemeninekenaarSantiago - WaarBenJij.nu

De eerste stempel

Door: Ineke

19 April 2014 | Nederland, Raamsdonksveer

17 april 2014
We zijn nog niet vertrokken maar hebben vandaag wel onze eerste stempel zovast gehaald in de Jacobuskapel in Galder.
Ook hebben we de GPS uitgeprobeerd op dit eerste stuk van de route. Eindelijk deed hij wat hij moest doen.
We zouden de koster bellen als we er waren maar nu deed mijn mobiel het weer niet (abonnement net overgezet). Er stopte een wielrenner die de camino in 99 had gefietst met zijn schoondochter wiens mobieltje ik even mocht lenen. Leek al een beetje de weg naar Santiago.
Onze eerste stempel dus ontvangen van een heel aardige koster, dhr. Vermeeren. Toch een bijzonder moment. Mooie kapel, goeie sfeer. Gelukkig ook een wc in een apart gebouwtje.
Onze route vervolgd via Meerseldreef. Wat gedronken bij het pannenkoekenhuis waar Rob Hopstaken, een vriend van ons, ook alle muurschilderingen en de huisstijl heeft gemaakt.
Nog even koffie gedronken bij Paul en Riedi in Ulvenhout.
In Oosterhout nog een mooi heupzakje gevonden voor op reis en mijn mobiel na laten kijken en zo heb je iedere keer weer nog een aantal zaken te regelen voor je echt op pad kunt. Bij de overweg in Breda stond een trein stil, al uren bleek, dus moesten we een andere weg zoeken. Dat lukte nog best op bekend terrein. Volgende dag lazen we in de krant dat er brand langs de spoorrails was ontstaan. Wij dachten op dat moment meer aan een zelfmoord, ook omdat er o.a. een busje bij stond met Ondersteuning bij Noodgevallen.
'sAvonds op het nieuws: grote brand in Mastbos tussen Chaam en Ulvenhout. Hebben we vlakbij gefietst.
En nu zijn we nog niet eens echt op weg, al van alles meegemaakt.

• 19 April 2014 - 23:07

Ad Tuijtelaars:

Nou kan de echte reis gaan beginnen. St. Jacob is nu bij jullie en zal jullie beschermen. Jullie zullen onderweg nog wel meer onverwachte dingen meemaken. Dat is het mooie van zo'n reis.
    Wanneer vertrekken jullie voor het echt?
    Ik wens jullie alvast heel veel succes, een voorspoedige reis en hopelijk mooi weer! Ben benieuwd naar jullie avonturen.
    Gr. Ad

• 20 April 2014 - 07:50

Erina:

Nou Ineke, je hebt een blog, is je dus gelukt, ik verheug me nu al op alle verslagen zodat ik in gedachten met jullie mee kan fietsen en iets van de sfeer enz. mee kan proeven.

• 20 April 2014 - 10:15

Aad En Wout Verbaan:

Hallo Giem en Ineke,

Nog even en dan gaan jullie aan de tocht beginnen. Wij nemen ons petje voor jullie af. Fijn, dat we zo op de hoogte kunnen van.

Groetjes,
    Aad en Wout

• 20 April 2014 - 10:19

Wout Verbaan:

Luitjes,

Sorry, de laatste zin moet zijn: Fijn dat we zo op de hoogte kunnen blijven.

Wout

• 20 April 2014 - 12:25

Willem En Heleen:

Als je nu toch al aan het omrijden bent, branden bezoekt en treinen stil zet, kun je net zo goed bij ons langs komen. Wij hebben nog hele mooie stempels en anders maken we er wel een. Maar goed, we zouden graag willen weten wanneer jullie definitief vertrekken om het morele support de hele reis te kunnen ondersteunen en voor de zekerheid maaien we ondertussen het gras natuurlijk. Bon courage.

• 20 April 2014 - 13:53

Dé:

Super Ineke, je hebt een blog..... knapperd ;) toch gelukt.
    ik kijk uit naar al jullie mooie, spannende en prachtige reisverhalen.......
    en al op jullie 1e trip wat meegemaakt...
    tot gauw bij de move -it , dikke knuffel xxxxxx

• 20 April 2014 - 21:05

Marianne En Ton:

Een mooi begin van een mooie tocht. Petje af.
    Veel succes met de laatste voorbereidingen en hartelijke groeten. Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur.
    Marianne en Ton

• 21 April 2014 - 00:30

Corine:

Giem en Ineke,
    Fijn dat de blog is gelukt en fijn dat we mee mogen lezen met jullie belevenissen.
    Veilige reis en geniet ervan.
    Groetjes corine

• 21 April 2014 - 00:30

Corine:

Giem en Ineke,
    Veilige reis en geniet ervan.
    Groetjes corine

• 21 April 2014 - 14:50

Theo En Mirjam:

dag Ineke en Giem,
    geweldig om te lezen dat jullie zo ongeveer gestart zijn met de grote onderneming ! We duimen voor jullie en verheugen ons op alle verslagen die nu gaan komen. De kaarten van Frankrijk en Spanje liggen klaar om te zien waar jullie zijn. Geniet van alles en kom veilig aan, dat is onze grote wens van dit moment.
    Liefs van Mirjam en Theo